30 Ιαν 2015

Η πολυτέλεια που δεν απαρνούνται με τίποτα οι Κινέζοι μεγιστάνες


Η επιχείρηση καταστολής της διαφθοράς στην Κίνα έχει επηρεάσει τις πωλήσεις όλων ανεξαιρέτως των ειδών πολυτελείας, από τα γαλλικά κρασιά Βουργουνδίας και τα ρολόγια Patek Philippe
μέχρι τις αστραφτερές Lamborghini και τα διαμαντένια μονόπετρα.
Ωστόσο, υπάρχει ένα είδος πολυτελείας που φαίνεται να έχει… ανοσία στη νέα τάση… ασκητισμού που διακατέχει όλη τη χώρα: τα προϊόντα της Apple.
Οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα ανήλθαν στο ιλιγγιώδες ποσό των σε 16 δισ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2014, καταγράφοντας άνοδο 70% σε έναν χρόνο. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι η Apple δεν είναι μπραντ πολυτελείας. Αλλά σε μια χώρα όπου ο μέσος μισθός είναι κάτω από 5000 δολάρια, ένα τηλέφωνο των 1000 δολαρίων είναι σίγουρα είδος πολυτελείας.
Τα προϊόντα της Apple αποτελούν την τοπ επιλογή δώρων για τους πλούσιους Κινέζους, τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες, ξεπερνώντας τη Louis Vuitton και την προηγούμενη τοπ επιλογή, ήτοι Hermes.
Στους άνδρες πελάτες, τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις έλαβε η Louis Vuitton και στη συνέχεια η Gucci, η Chanel και η Montblanc. Η Hermes έπεσε στην 7η θέση. Για τις γυναίκες πελάτισσες, στη δεύτερη θέση είναι η Chanel και ακολουθούν η Vuitton, η Dior και η Hermes.
Ο λόγος που προτιμάται η Apple είναι γιατί τα προϊόντα της έχουν και πρακτική αξία, αλλά κυρίως γιατί, κυρίως οι πολιτικοί δεν θέλουν να δέχονται κριτική ότι κρατούν iPhone, όταν πολύ συχνά φωτογραφίζονται και επικρίνονται γιατί φορούν ρολόγια Cartier ή οδηγούν υπερπολυτελή αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα, συνολικά, η δαπάνη για την αγορά δώρων έπεσε 5% πέρυσι και κατά 30% την τελευταία διετία. Μόνο τρεις στους δέκα καταναλωτές πολυτελών ειδών στην Κίνα έχουν εμπιστοσύνη στην οικονομία. Ωστόσο λείπουν πολύ συχνά για δουλειές στο εξωτερικό και κάθε χρόνο πηγαίνουν για 8 με 12 ημέρες διακοπές σε άλλες χώρες.
newmoney.gr